Need For Speed Carbon
20. 3. 2007
Již desáté pokračování veleúspěšné herní série Need for Speed.
Pánové z vývojářského studia EA Blackbox zřejmě počítají se zkažeností hráčů a ve virtuální podobě jim hodlají naservírovat další z nešvarů automobilového provozu, lépe řečeno zakázaných závodnických technik. Tuhle u nás ještě moc neznáme, avšak nepochybujeme o tom, že se již brzy najde stádo bláznivých nadšenců, kteří to s nějakým tím průšvihem dotáhnou až do hlavních zpravodajských relací. O co jde? Závodit ve městě už je celkem nuda, takže se bouráky řízené zástupci zlaté mládeže přesouvají do horských masivů s ukrutnými serpentinami a solidním převýšením. Prostě si to svištíte z vrcholu dolů pořádně zatočenými uličkami, přičemž jeden okraj vozovky lemuje hora, druhý pak nejistá svodidla. Pokud už nejsou vybouraná.
Adrenalin. To je to, co ze hry přímo sálá. Zatím se mluví pouze o závodech v oblasti plné kaňonů a přilehlém městě. Docela by nás zajímalo, zda v arkádě jako je Need for Speed, kde nějaký ten náraz do čehokoliv znamenal maximálně několikasekundové zbrždění, skutečně autoři sáhnou k fatálním důsledkům po větším kontaktu se svodidly. Trasy mají být vyzývavé, tudíž by něco podobného bylo na denním pořádku. Fakt je ten, že mnohde prezentované pády do údolí zatím nikdo nepotvrdil a my si myslíme, že k nim ani nedojde, ježto by se ze hry stala frustrující projížďka peklem, absolutně nereflektující oblíbené kořeny série, v níž jsme se každému šťouchanci leda tak zasmáli a vydali se na rozhodně ne beznadějnou stíhací jízdu.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že závody kdekoliv jinde než v kaňonech a horách budou zapovězeny, není tomu tak. Začátek se odehraje klasicky v nocí zahaleném městě, v němž půjde o obsazování jednotlivých teritorií. Na opět o něco větší mapě operuje hned několik znepřátelených skupin, jejichž souboj opět bude stát v popředí rádoby příběhu, pro nás je však mnohem důležitější zjištění, že zisk území nepřinese pouze kosmetickou změnu barev na mapě, ale také nejrůznější výhody plynoucí z rozsáhlého vlivu, ať už jde o širokou paletu spřízněných obchodů nebo pomoc při pronásledování policií, jejíž role ovšem v celkovém rámci trochu ztratí na důležitosti (oproti Most Wanted). Naopak na konkurenčních územích je zapotřebí mít oči na stopkách. Možná ten popis soupeřících klanů vyzněl jako kdyby se série blížila násilné hře typu GTA. To se však v žádném případě nestane. Prostředky boje jsou sice ilegální, ale v mnohem méně škodlivé podobě - závodění.
Dost možná největší změnou oproti předchůdci bude právě ona skupina kolem vás vytvořená. Počátečních deset procent hry si odbudete hezky na vlastní pěst, ale ve chvíli, kdy se začne zdejší závodnické podsvětí učit skloňovat vaše jméno, přijde i poptávka po členství ve vaší skupině ze strany dalších závodníků. Sami byste totiž celou, značně rozsáhlou oblast, ovládli asi jen stěží, čímž pádem vám k ruce budou pomocníci, z nichž si dokonce budete smět vybírat jen ty nejlepší nebo ty, kteří nejvíce vyhovují taktice týmu. Ano, i ta bude potřebná - vy, jakožto kápo, časem budete navštěvovat jen ty nejprestižnější závodní podniky (nebojte, i těch má být přehršel) stereotypní okružní jízdy přenecháte kámošům. Ale i ty budou z hlediska vlivu potřebné. Manažerská část týmu tím navíc ještě nekončí - bude možné si najímat různé experty přes tuning apod. O vozy nemusíme mít vůbec obavy, znovu půjde o ty nejexkluzivnější značky v hojném, stovku přesahujícím, počtu. Navíc se zdá, že si konečně budeme moci výrazněji pohrát s jejich designem.
To, co začíná ve městě, se rozhoduje v kaňonech. Need for Speed Carbon vás vhrne do nejnebezpečnější a nejadrenalinovější formy pouličních závodů na světě. Vy a váš tým musíte závodit v totální válce o město a riskovat vše při pokusech zmocnit se naráz území vašich rivalů. A když do ohně přilije olej i policie, bitva se nakonec přenese do Carbon kaňon, kde mohou být území a pověst ztraceny v každé nebezpečné zatáčce. Reprezentujte svou třídu auta, váš tým a vaši závodní dráhu v Need for Speed Carbon, závodní hře příští revoluce.
Carbon bude dostupný v listopadu tohoto roku pro konzole další generace, tedy Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii, dále pak na PlayStation 2, Xbox a přenosné konzole Nintendo GameCube, Nintendo DS, GameBoy Advance, PlayStation Portable a mobilní telefony a samozrejme na PC
Novinkou bude také detailněji propracovaný šestikanálový zvuk. Majitel 5.1 surround systému tak nebude ochuzen o pocit reálnějšího závodu, kdy závodníky co má v zádech uslyší v zadních reproduktorech a auta před sebou v předních. Zanedbána nebyla ani možnost odlišného umístění motoru (v předu, v zadu). Jaký zvuk bude vaše auto vydávat teď záleží i na vás, jelikož se bude měnit i při úpravě výfuku. Tato novinka bude přístupná pouze pro PC, Xbox 360, PS3 a možná i pro Wii. Xbox, PS2 a GC bude obsahovat jen Pro-Logic II Surround.
Hra bude obohacena o revoluční tuningovou Autosculpt technologii, která vám dovolí upravovat vaše auto do posledních detailů. Pro lepší představu doporučuji toto video. Možnosti tuningu ale bohužel končí u změny tvaru celé karosérie, změny barvy a aplikace vinylů - takže nečekejte neony, vystřikování dusíku atd.
ČLENOVÉ TÝMU
OFICIÁLNÍ SEZNAM AUT (celkový počet se odhaduje na 50-100 aut)
NAVÍC VE SBĚRATELSKÉ VERZI
OBRÁZKY ZE HRY
Pánové z vývojářského studia EA Blackbox zřejmě počítají se zkažeností hráčů a ve virtuální podobě jim hodlají naservírovat další z nešvarů automobilového provozu, lépe řečeno zakázaných závodnických technik. Tuhle u nás ještě moc neznáme, avšak nepochybujeme o tom, že se již brzy najde stádo bláznivých nadšenců, kteří to s nějakým tím průšvihem dotáhnou až do hlavních zpravodajských relací. O co jde? Závodit ve městě už je celkem nuda, takže se bouráky řízené zástupci zlaté mládeže přesouvají do horských masivů s ukrutnými serpentinami a solidním převýšením. Prostě si to svištíte z vrcholu dolů pořádně zatočenými uličkami, přičemž jeden okraj vozovky lemuje hora, druhý pak nejistá svodidla. Pokud už nejsou vybouraná.
Adrenalin. To je to, co ze hry přímo sálá. Zatím se mluví pouze o závodech v oblasti plné kaňonů a přilehlém městě. Docela by nás zajímalo, zda v arkádě jako je Need for Speed, kde nějaký ten náraz do čehokoliv znamenal maximálně několikasekundové zbrždění, skutečně autoři sáhnou k fatálním důsledkům po větším kontaktu se svodidly. Trasy mají být vyzývavé, tudíž by něco podobného bylo na denním pořádku. Fakt je ten, že mnohde prezentované pády do údolí zatím nikdo nepotvrdil a my si myslíme, že k nim ani nedojde, ježto by se ze hry stala frustrující projížďka peklem, absolutně nereflektující oblíbené kořeny série, v níž jsme se každému šťouchanci leda tak zasmáli a vydali se na rozhodně ne beznadějnou stíhací jízdu.
Ačkoliv by se mohlo zdát, že závody kdekoliv jinde než v kaňonech a horách budou zapovězeny, není tomu tak. Začátek se odehraje klasicky v nocí zahaleném městě, v němž půjde o obsazování jednotlivých teritorií. Na opět o něco větší mapě operuje hned několik znepřátelených skupin, jejichž souboj opět bude stát v popředí rádoby příběhu, pro nás je však mnohem důležitější zjištění, že zisk území nepřinese pouze kosmetickou změnu barev na mapě, ale také nejrůznější výhody plynoucí z rozsáhlého vlivu, ať už jde o širokou paletu spřízněných obchodů nebo pomoc při pronásledování policií, jejíž role ovšem v celkovém rámci trochu ztratí na důležitosti (oproti Most Wanted). Naopak na konkurenčních územích je zapotřebí mít oči na stopkách. Možná ten popis soupeřících klanů vyzněl jako kdyby se série blížila násilné hře typu GTA. To se však v žádném případě nestane. Prostředky boje jsou sice ilegální, ale v mnohem méně škodlivé podobě - závodění.
Dost možná největší změnou oproti předchůdci bude právě ona skupina kolem vás vytvořená. Počátečních deset procent hry si odbudete hezky na vlastní pěst, ale ve chvíli, kdy se začne zdejší závodnické podsvětí učit skloňovat vaše jméno, přijde i poptávka po členství ve vaší skupině ze strany dalších závodníků. Sami byste totiž celou, značně rozsáhlou oblast, ovládli asi jen stěží, čímž pádem vám k ruce budou pomocníci, z nichž si dokonce budete smět vybírat jen ty nejlepší nebo ty, kteří nejvíce vyhovují taktice týmu. Ano, i ta bude potřebná - vy, jakožto kápo, časem budete navštěvovat jen ty nejprestižnější závodní podniky (nebojte, i těch má být přehršel) stereotypní okružní jízdy přenecháte kámošům. Ale i ty budou z hlediska vlivu potřebné. Manažerská část týmu tím navíc ještě nekončí - bude možné si najímat různé experty přes tuning apod. O vozy nemusíme mít vůbec obavy, znovu půjde o ty nejexkluzivnější značky v hojném, stovku přesahujícím, počtu. Navíc se zdá, že si konečně budeme moci výrazněji pohrát s jejich designem.
To, co začíná ve městě, se rozhoduje v kaňonech. Need for Speed Carbon vás vhrne do nejnebezpečnější a nejadrenalinovější formy pouličních závodů na světě. Vy a váš tým musíte závodit v totální válce o město a riskovat vše při pokusech zmocnit se naráz území vašich rivalů. A když do ohně přilije olej i policie, bitva se nakonec přenese do Carbon kaňon, kde mohou být území a pověst ztraceny v každé nebezpečné zatáčce. Reprezentujte svou třídu auta, váš tým a vaši závodní dráhu v Need for Speed Carbon, závodní hře příští revoluce.
Carbon bude dostupný v listopadu tohoto roku pro konzole další generace, tedy Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Wii, dále pak na PlayStation 2, Xbox a přenosné konzole Nintendo GameCube, Nintendo DS, GameBoy Advance, PlayStation Portable a mobilní telefony a samozrejme na PC
Novinkou bude také detailněji propracovaný šestikanálový zvuk. Majitel 5.1 surround systému tak nebude ochuzen o pocit reálnějšího závodu, kdy závodníky co má v zádech uslyší v zadních reproduktorech a auta před sebou v předních. Zanedbána nebyla ani možnost odlišného umístění motoru (v předu, v zadu). Jaký zvuk bude vaše auto vydávat teď záleží i na vás, jelikož se bude měnit i při úpravě výfuku. Tato novinka bude přístupná pouze pro PC, Xbox 360, PS3 a možná i pro Wii. Xbox, PS2 a GC bude obsahovat jen Pro-Logic II Surround.
Hra bude obohacena o revoluční tuningovou Autosculpt technologii, která vám dovolí upravovat vaše auto do posledních detailů. Pro lepší představu doporučuji toto video. Možnosti tuningu ale bohužel končí u změny tvaru celé karosérie, změny barvy a aplikace vinylů - takže nečekejte neony, vystřikování dusíku atd.
ČLENOVÉ TÝMU
- Blocker - bude blokovat vaše soupeře (popřípadě dopravu) po dobu závodu.
- Scout - Scouteři jsou v čele závodu. Svojí jízdou vás budou navigovat po cestě a informovat o zkratkách na trati.
- Drafter - drafteři jezdí ve velké rychlosti před vámi, čímž vytvoří vzduchový pytel a umožní vám tak jet větší rychlost.
- Fabricator - bude otvírat nové úrovně visuálních úprav pro vaše auto.
- Mechanic - mechanici budou otvírat další levely úprav výkonu vašeho auta.
- Fixer - fixeři ovlivňují policii. Podle jejich levelu se odvíjí váš heat level (level hledanosti policií) v různých místech.
OFICIÁLNÍ SEZNAM AUT (celkový počet se odhaduje na 50-100 aut)
- Tuner
- Mazda SPEED 3
- Mazda RX-7
- Mazda RX-8
- Mitsubishi Eclipse GSX
- Mitsubishi Eclipse GT
- Mitsubishi Lancer Evolution IX MR
- Nissan 240 SX
- Nissan 350Z
- Nissan Skyline GT-R R34
- Renalit Clio V6
- Subaru Impreza WRX STi
- Toyota Supra
- Volkswagen golf R32
- Muscle
- Chevrolet Camaro Concept
- Chevrolet Camaro SS
- Chevrolet Chevelle SS
- Chevrolet Corvette Z06
- Chrysler 300C SRT8
- Dodge Challenger Concept
- Dodge Charger RT
- Dodge Charger SRT8
- Dodge Viper SRT-10
- Ford Shelby GT500 (07)
- Ford Shelby GT500 (67)
- Plymouth Hemi Cuda
- Vauxhall Monaro VXR
- Exotic
- Alfa Romeo Brera
- Asto Martin DB9
- Audi Le Mans quattro
- BMW M3 GTR
- Ford GT
- Jaguar XK
- Koenigsegg CCX
- Lamborghini Gallardo
- Lamborghini Murcielago
- Lamborghini Murcielago LP640
- Lotus Elise
- McLaren SLR
- Mercedes Benz CLK500
- Mercedes Benz SL65 AMG
- Porsche Carrera GT
- Porsche Cayman S
NAVÍC VE SBĚRATELSKÉ VERZI
- 3 auta
- 10 speciálních tuningových aut
- 6 nových závodů
- 10 exkluzivních vinylů
- Bonusové DVD (tvorba hry)
OBRÁZKY ZE HRY
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář